The House • Work / Create / Inspire

Vi söker en Office Coordinator till The House och Next Step

Nu söker vi förstärkning till The House och Next Step!

Är du en serviceorienterad, prestigelös och flexibel person som sprider positiv energi till besökare, kunder och kollegor? Besitter du dessutom förmågan att självständigt kunna driva dina egna projekt och arbeta proaktivt? Då är detta tjänsten för dig! Nu finns möjlighet för dig att ta dig an en roll med varierande och roliga arbetsuppgifter som Office Coordinator/The House Assistant.

OM NEXT STEP GROUP

Vi på Next Step skiljer oss från mängden. Vi är ett dynamiskt fastighetsbolag med korta beslutsvägar och effektiva processer. När vi utvecklar ett område är vi delaktiga i allt från markanskaffning, fastighetsutveckling och rekrytering av hyresgäster till affärskoncept och marknadsföring. Vi involverar alla berörda parter, från grannar och politiker till presumtiva slutkunder långt innan byggstart. Det blir lite bökigare i början men går å andra sidan mycket snabbare och blir så mycket bättre. Den här metoden kallar vi co create: vi skapar tillsammans.

The House är ett kreativt co-workingkontor och ett av Next Step’s senast färdigställda projekt. På The House arbetar både små och stora företag, frilansare, kreatörer och visionärer. Här blir du medlem på kort eller lång tid, och hyr en kontorsplats i en inspirerande miljö. Här får mindre företag samma fördelar som storföretagen.

OM TJÄNSTEN & ARBETSUPPGIFTER

Som Office Coordinator inom Next Step är din huvudsakliga arbetsuppgift att assisterar och avlasta vår Studio Manager i den dagliga driften på The House, men även på Next Step’s nya huvudkontor där du ansvarar för att kontorsmiljön alltid är på topp. Du kommer således fylla en viktig funktion på de båda arbetsplatserna belägna i Nya Hovås.

Under en vanlig arbetsdag kommer du exempelvis att:

  • Boka interna samt externa konferenser

  • Ansvara för fika- och lunchbeställningar

  • Hantera interna förfrågningar, felanmälningar samt posthantering

  • Hantera övrig administration, ex. scanna fakturaunderlag

  • Underhålla sociala medier


Utöver detta kommer du även att planera samt genomföra marknadsföringsaktiviteter och event tillsammans med vår Studio Manager. Du är delaktig i frukost- och inspirationsföreläsningar på både The House och Next Step och arbetar för en positiv och hjälpsam kontorsanda. Du har en viktig roll då du tillsammans med vår Studio Manager agerar ansiktet utåt och hälsar gäster välkomna och ser till att de får bästa möjliga upplevelse under deras besök och arbetsdag hos oss.

DIN BAKGRUND

Som person har du hög känsla för ordning och reda. Du har förmåga att självständigt hantera samt koordinera olika arbetsuppgifter och projekt. Du älskar att bidra till en hög servicenivå och har förmåga att göra andra omkring dig glada. Du är samtidigt prestigelös, social och har ett genuint intresse av andra människor. Du har erfarenhet från servicebranschen och/eller besöksnäringen och vi ser gärna att du har minst en YH-utbildning med en för tjänsten relevant inriktning eller erfarenhet som bedöms som likvärdig.

Det är meriterande om du:

  • Har kunskap inom Adword och andra digitala medier

  • Har arbetat med Fortnox eller liknande

  • Har god förståelse för IT-system


ÖVRIG INFORMATON

Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning med start i oktober 2018. Du kommer att vara schemalagd under dagtid och ibland även kvällar i samband med event, samt från 07:00 i anknytning till frukostföreläsningar.

VILL DU VETA MER?

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Studio Manager sofia@the-house.se och hit skickar du även din ansökan. Sista ansökningsdag är 20 augusti. Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet.

Varmt välkommen med din ansökan!